Vuelve

Sede Electrónica

Si buscas un procedimento dirigido a persones físicas y a la ciudadanía en general

Si buscas un procedimento dirigido a persones jurídicas, autónomos, cooperativas, asociaciones, fundaciones, ONG?S...

Si buscas un procedimento dirigido a otras administraciones públicas o entes, organismos y entidades que integran el sector público (consorcios, organismos autónomos, etc...)

Carnet Professional de Socorrisme en Espais Aquàtics Naturals i Instal·lacions Aquàtiques

Els socorristes i les socorristes inscrits al Registre professional de socorristes d'activitats aquàtiques de les Illes Balears creat pel Decret 27/2015, hauran d'acreditar-se mitjançant una targeta identificativa personal, propietat de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears

Aquesta acreditació no afecta als cursos de socorrisme en piscines impartits per entitats autoritzades per la Conselleria de Sanitat del Govern de les Illes Balears de 10 hores de formació.

Código SIA

2311208

Personas destinatarias

El personal que vulgui exercir la seva activitat com a socorrista en els espais aquàtics naturals o en instal·lacions aquàtiques al territori de les Illes Balears.

Plazo máximo para la resolución y notificación

Sis mesos

Silencio administrativo

No és d'aplicació

Forma de inicio

Instància de part

Fin de la via administrativa

Si

Disponible para tramitar por persona apoderada

Si

Órgano competente para resolver

Direcció General d'Emergències i Interior

Documentos relacionados con el procedimiento

  • Instrucció tècnica 2/2020 del director general d'Emergències i Interior
    Estableix provisionalment l'acreditació dels socorristes i les socorristes inscrits en el Registre professional de socorristes d'activitats aquàtiques de les Illes Balears creat pel Decret 27/2015, de 24 d'abril, de modificació del Decret 2/2005, de 14 de gener, regulador de les mesures mínimes de seguretat i protecció que han de complir les platges i zones de bany de la comunitat autònoma de les Illes Balears

Trámites

X

Sol·licitud de Carnet Professional

Requisitos

1.- Tenir 18 anys complerts.

2.- Estar inscrit al Registre de Socorristes Professionals de les Illes Balears (tràmit que es realitza en paral·lel)

3.- Comptar amb qualsevol de les titulacions* contemplades en el decret 2/2005, de 24 de gener, regulador de les mesures mínimes de seguretat i protecció que han de complir les platges i zones de bany de les Illes Balears en la seva versió donada pel 27/2015, de 24 d'abril, és a dir:

a.- Qualificació Professional AFD340_2 Socorrisme en espais aquàtics naturals i AFD096_2 Socorrisme en instal·lacions aquàtiques.

b.- Certificacions Professionals AFDP0209 Socorrisme en Espais aquàtics naturals i AFDP0109 Socorrisme en instal·lacions aquàtiques .

c- Títol del cicle formatiu de Grau Mitjà AFD21_Tècnic en Guia en el medi natural i de temps lliure .

d.- -Fins que s'exhaureixi el termini atorgat per la disposició transitòria desena de la Llei 7/2024, d'11 de desembre, de mesures urgents de simplificació i racionalització administratives, fins al dia 18 de juliol de 2026 i de manera transitòria les persones podran sol·licitar el carnet si presenten curs de formació en matèria de socorrisme impartit per una entitat de prestigi reconegut i amb experiència en la formació de socorristes, que compleixi els continguts mínims de formació que estableix, fins al moment, l'annex III del Decret 2/2005.

e. - Acreditar una experiència laboral superior a trenta-sis mesos o 2.000 hores en els darrers deu anys. Aquesta experiència s'ha d'acreditar mitjançant un certificat de vida laboral acompanyat d'una fotocòpia compulsada de contracte de treball o un certificat d'empresa en què figurin la durada dels períodes de prestació.

*Cal presentar el títol juntament amb els reciclatges corresponents sempre que aquest superi els 4 anys d'antiguitat. Els carnets d'entitats formadores no equivalen a la titulació i/o reciclatges. (Els reciclatges hauran de ser d'un mínim de 16 hores).

MD046 . El concepte és M49 - https://www.atib.es/ta/modelos/Modelo.aspx?m=046&idConcepto=3582

Tasas

MD046 . El concepte és M49 - https://www.atib.es/ta/modelos/Modelo.aspx?m=046&idConcepto=3582​

Documentación a presentar

1.- Model de sol·licitud

2.- Titulacions i s'escau reciclatges segons normativa (100h). Tota la documentació que es presenti i que sigui estrangera s'ha de presentar postil·lada per a que pugui ser admesa.*

3.- Fotografia grandària carnet (amb resolució òptima). En cas de tràmit telemàtic en format jpg o similar.

4.- Certificació mèdic oficial o d'aptitud emès dins de l'any en curs, on indiqui expressament que es apte per exercir les funcions de socorrista en espais aquàtics naturals o instal·lacions aquàtiques o ambdós.

5.- Justificant del pagament de la taxa proporcionat per l'ATIB.

6.- Fotocopia del DNI o NIE de la persona sol·licitant juntament amb la identificació personal amb fotografia.

*A nivell informatiu es comunica que no seran admesos els cursos impartits majoritàriament on-line.

Modelos:

Plazo máximo

No hi ha termini de presentació

Forma de presentación

De acuerdo con lo establecido en el artículo 16.4 de la Ley 39/2015, de 1 de octubre, del procedimiento administrativo común de las administraciones públicas, puede realizar el presente trámite a través de uno de los siguientes canales (entre otros):


a) De manera telemática (*obligatorio para los sujetos obligados a relacionarse electrónicamente con las administraciones por el artículo 14.2 y 3 de la Ley 39/2015, de 1 de octubre, y opcional para a las personas físicas), haciendo un "click" en el botón «Acceso al trámite telemático» que se encuentra en la parte inferior de este trámite. Para poder hacer este tipo de trámite, debe disponer de certificado digital, DNI electrónico o cl@ve permanente.


b) De manera presencial (sólo para personas físicas), en cualquiera de las oficinas de registro de la Administración Autonómica, de la Administración General del Estado, del resto de comunidades autónomas o de las entidades que integran la Administración Local. Puede consultar las direcciones de todas las oficinas de la Administración Autonómica.


c) Además, también puede enviar la documentación por correo postal (solo para personas físicas). En este caso, debe presentar los documentos en un sobre abierto, a fin de que el personal de la oficina de Correos pueda indicar, mediante el sello oficial, el lugar, la fecha y la hora exacta en que se ha efectuado el registro. Estos datos también quedarán anotadas en el resguardo justificativo de la presentación.


*Los sujetos a los que se refieren los apartados 2 y 3 del artículo 14 de la Ley 39/2015, de 1 de octubre, están obligados a relacionarse a través de medios electrónicos con las administraciones, por lo que, de conformidad con lo establecido en el artículo 68.4 de la referida Ley, si alguno de estos sujetos presenta su solicitud presencialmente, la Administración Pública le requerirá que la subsane mediante la presentación por vía electrónica.

Órgano competente para la tramitación

Direcció General d'Emergències i Interior

Contacto

Servicio o Sección responsable

Servei d'Ordenació d'Emergències

C/ de Francesc Salvà i Pizà, s/n . Tel.: 971177100 - Fax: 971784184

(platges@112ib.com)

Información sobre protección de datos

X

De conformitat amb el reglament (UE) 2016/679 i la legistació vigent en matèria de protecció de dades, s’informa del tractament de les dades personals que conté aquest tràmit

Responsable del tratamiento

Direcció General d'Emergències i Interior

Finalidad

Tramitació del procediment

Legitimación

Compliment d'una missió realitzada en interès públic o en l'exercici de poders públics

Destinatario

No se cediran dades a tercers tret d'obligació legal

Derechos

Drets d'accés, de rectificació, de supressió, de limitació, de portabilitat, d'oposició i de no inclusió en tractaments automatitzats, com s'explica en la informació addicional

Información adicional

Descargar